FAQ - Veelgestelde vragen

15gram

15gram stelt iedere week een gevarieerd menu samen van 8 recepten, waar jij drie gerechten uit kan kiezen. We maken telkens een gezond aanbod van vlees, vis, gevogelte en vegetarische gerechten. Een box voor 2 personen kost €49, die voor 4 personen €69.

Wanneer je een wekelijkse - of tweewekelijkse foodbox besteld hebt, heb je een flexibel abonnement. Dat betekent dat je altijd kan kiezen wanneer je een levering wenst of niet. In 'Mijn Account' verander je de frequentie, het aantal porties of de menukeuze. Je kan gerust ook een weekje overslaan of zelfs je leveringen stopzetten tot je ze opnieuw activeert. Bij een eerste bestelling gaat je betaling meteen van de rekening, vanaf de volgende bestelling wordt de betaling automatisch aangeboden aan je financiële instelling. Je kan ook éénmalig een foodbox bestellen.

Onze klantendienst is elke werkdag bereikbaar van 9 tot 17u via livechat onderaan de website, via e-mail: klantendienst@15gram.be, een bericht via Whatsapp (0470)52 18 11, telefonisch op (03)450 81 01. 's Avonds op werkdagen, tussen 17u en 21u kan je ons ook bereiken via Whatsapp.

Ja! Iedere wijziging vóór de afsluittijd, donderdagmiddag vóór 12u. voor de levering van maandag volgend, wordt toegepast op je volgende bestelling. Ga naar 'Mijn Account' en klik op 'Mijn leveringen' om je bestelling aan te passen.

Klik op INLOGGEN rechtsbovenaan de website en selecteer vervolgens WACHTWOORD VERGETEN. We sturen je via e-mail een link om je wachtwoord opnieuw in te stellen. Je kan ook je paswoord wijzigen: MIJN ACCOUNT > MIJN GEGEVENS

Je bestelling van maandag wordt de donderdag ervoor om 12 uur 's middags afgesloten. Daarna wordt de betaling aangeboden bij je financiële instelling. Bij een eerste of éénmalige bestelling gebeurt de betaling onmiddellijk.

15gram heeft 4 soorten kortingsbonnen met elk zijn specifieke geldigheidstermijn: 1) Introductiebon - Is enkel geldig bij de eerste bestelling - heeft geen vervaldatum 2) Compensatiebon - 6 maanden geldig 3) Tell-a-friendbon - 2 maanden geldig 4) Promotie/Campagnebon - Termijn is afhankelijk van de actie meestal 2 weken of een maand

account

Je kan zowel je e-mailadres als je paswoord wijzigen. Ga naar: MIJN ACCOUNT > MIJN GEGEVENS. Verander je e-mailadres en/of paswoord en klik op bewaren.

Je kan je adresgegevens tot 12u 's middags op donderdag voor je levering wijzigen via MIJN ACCOUNT > MIJN GEGEVENS. Is de afsluittijd reeds verstreken, neem dan contact op met de klantendienst via klantendienst@15gram.be of bel naar 03 450 81 01.

Via MIJN ACCOUNT > MIJN GEGEVENS kan je een nieuwe betaalkaart aan je abonnement toevoegen. Deze gegevens zullen worden gebruikt bij de volgende bestelling.

Je kan je bestelling eenvoudig voor één of meerdere weken pauzeren. Ga naar: MIJN ACCOUNT > MIJN ABONNEMENT > MIJN ABONNEMENT PAUZEREN. Hier kan je kiezen om je abonnement 1 week, 2 weken of tot je je abonnement opnieuw activeert, te pauzeren.

gerechten

Gezond eten bestaat niet alleen uit sla en worteltjes. Gezonde voeding draait rond het evenwicht tussen koolhydraten, proteïnen en groenten in een gepaste hoeveelheid. Onze recepten zijn dan ook ontwikkeld met jouw welzijn in gedachte. Ieder recept vermeldt de voedingswaarden en allergenen zodat je zelf kunt oordelen. Heb je snel last van wat overgewicht, kies dan voor onze 'Goed gevoel' selectie. Deze gerechten zitten steeds onder de 600 Kcal per portie en bevatten vaak meer groenten.

Onze ingrediënten komen zoveel mogelijk uit België. Waarom importeren als we kunnen werken met topproducten van eigen bodem? Uiteraard hebben we soms Italiaanse, Franse of Oosterse specialiteiten die we invoeren, omdat het anders moeilijk is om van een gevarieerde wereldkeuken te kunnen genieten.

Onze gerechten zijn zo samengesteld dat je ze met een minimum aan keukenmateriaal kan bereiden. Bekijk hier een handige lijst met het keukenmateriaal dat je nodig hebt.

15gram voorziet alle ingrediënten om een heerlijk maal te bereiden. Er zijn echter een aantal basisingrediënten die je zelf in kleine hoeveelheden moet voorzien zoals: peper en zout, olie (olijfolie, plantaardige olie, arachideolie), witte wijnazijn, melk, boter, bloem, suiker, mosterd. Bekijk de volledige lijst hier.

Geen nood. Alle recepten die je hebt besteld, vind je terug in je account. Ga naar: MIJN ACCOUNT > MIJN LEVERINGEN. Klik op de bestelling waarvan je de receptkaart kwijt bent. Klik nu op receptkaart. Voilà, je kan aan de slag.

Al onze ingrediënten worden gekoeld bij je thuis geleverd en blijven minimum 4 dagen vers, behalve vis blijft 2 dagen vers. Bij je levering geven we aan welke gerechten je best eerst klaarmaakt.

Onze voedingsdeskundige stelt de recepten zo samen dat je gevarieerd, gezond en evenwichtig kan koken. In ons weekmenu vind je de voedingswaarden en allergeninformatie terug van ieder gerecht. We hebben steeds 3 gerechten die laag zijn in calorieën, kies dan voor de gerechten met het 'Goed Gevoel'-icoontje.

15gram heeft een gevarieerd aanbod van 8 gerechten, waarvan telkens 3 vegetarische, zo kan je steeds een vegetarische 15gram Foodbox samenstellen.

levering

15gram levert over heel Vlaanderen en Brussel op maandag. Je hebt de keuze uit 2 tijdsloten: van 13 u. tot 18 u. en van 18 u. tot 22 u. Op voorhand ontvang je een bericht van de geschatte levertijd.

Neen absoluut niet, al onze prijzen zijn inclusief levering.

Geen nood. Wij kunnen je 15gram Foodbox achterlaten onder de carport, aan de achterdeur of bij de buren. Om de instructies door te geven aan onze koerierdienst ga je naar: MIJN ACCOUNT > MIJN GEGEVENS en daar verander je de leverinstructies.

15gram is erg begaan met het milieu. Daarom is het meeste van onze verpakking recycleerbaar. We trachten de plastic verpakkingen tot een minimum te herleiden.

Je kan je adresgegevens tot 12u 's middags op de donderdag vóór je levering wijzigen via MIJN ACCOUNT > MIJN GEGEVENS. Is de afsluittijd reeds verstreken, neem dan contact op met de klantendienst via klantendienst@15gram.be of bel naar 03 450 81 01.